Saturday, March 01, 2008

Rösta på Niklas

Jag är som sagt lite svag för Niklas Strömsted och när han gör nått sånt här så blir han ännu mer sympatisk. Jag kommer nog att stödrösta lite ikväll tror jag :)

Jag har för övrigt spelat lite på diverse olika artister och kombinationer av artister. Får se om det går lika bra som förra året. Då drog jag in i alla fall några vinster. Tyvärr är jag för snål/försiktig för att spela några större summor - jag sprider hellre ut mig på flera olika kombinationer och lägger 20 kr på varje :)

3 comments:

Anonymous said...

Okej, daga att börja uppsnacket inför Andra Chansen.

Grupp 1
E-type et al vs Sibel samt
Ola vs Caracola
Det blir svårt, jag har inga direkta favoriter, men jag är lite svag för Caracolas låt. Men, om man vill att BWO ska vinna ska man nog rösta fram Sibel så att det blir två ballader i Globen som stjäl röster av varandra. Knepigt värre... Pudelrockarna gillade jag inte, ej heller Ola.

Grupp 2
Nordman vs Androla samt
Thérèse Andersson vs Suzzie Tapper
Även här finns ju en ballad (Suzzie Tapper) men jag tror inte den stjäl röster av Sanna och Sibel, den är för annorlunda. För övrigt blir det häxbrännarna mot überhäxan i den första matchen. Om Androla vinner den, så tror jag att de tar hem denna grupp, vilket gäller Nordman med för den delen.

Sammanfattning
Sibel och Androla gör Amy, Christer, Rongedahl, Sanna, BWO, Frida et al, Charlotte och Linda sällskap i Globen. Då noterar vi att två av låtarna är duetter, tre sjungs av män, medan resten framförs av kvinnor! Kvotering nu!

Anonymous said...

Hallå! TEMPO! :)

Martina said...

Jag tror att jag skippar simning imorgon, jag kanske skulle orka rent pigghetsmässigt men jag tror att jag ska satsa på att bli frisk först. Igårkväll och dag har jag hostat som fan.