Wednesday, April 05, 2006

Pengar och mått

Jag fick (äntligen) min deklaration idag och det var trevliga nyheter, jag får tillbaka nästan 5000 kronor. Yay me!

Så nu har jag varit duktig och gjort min deklaration också. Trevligt, trevligt.


Igår fick jag för mig att jag skulle mäta olika delar av mig själ. Egentligen för att jag ska se om det händer nått av att jag tränar, men jag drogs med i det hela så här kommer:

Mått du (egentligen) inte ville veta - the Sussi version

Huvud, omkrets: 60
Hals, omkrets: 37

Arm, från halsringning: 68
Arm, från axel: 54
Arm, omkrets över: 34
Arm, omkrest under: 24
Handled: 16
Hand, fingertopp till handled: 18

Axlar: 49,5
Byst: 104
Midja, naturlig: 91
Midja, byxlinning: 99
Rump/höft: 110

Ben, från höft: 100
Ben, innermått 78
Lår, omkrets: 62
Lår, längd: 52
Vad, omkrets: 39,5
Vad, längd: 42
Fot: 22,5

And there you have it...

Jag har skrivit ett manus baserat på Rödluvan och vargen idag... om ni är snälla kanske jag postar det sen.

2 comments:

Roger said...

Fan jag som låg bra till i "få tillbaks pengar" ligan... aja, en av lindas kompisar får iofs tillbaks 11000 så det loppet kanske redan var lite kört...

Anonymous said...

Vi kanske skulle mäta hela manusgruppen så kan vi räkna ut en genomsnittlig manusnörd är... :)

Men... Hur lång är du då?