Thursday, May 11, 2006

Snart är det sommar!

Snart är det klart, snart behöver jag bara tänka på att jobba, snart får jag fritid!

Turnén gick jättebra och var väldigt rolig. Bra humör hela vägen och effektiv ungers cirkusfamilj. Attans vad man rymmer mycket i en buss om man vill och attans vad snabbt man kan få upp saker på en scen. I Vasa hade vi två timmar på oss att fixa allt - och det gick. Publiken där var helt underbar, mycket högljudda och trevliga. Sittningen efter funkade också fast då var jag redigt trött. Det är inte nyttigt att kliva upp så tidigt på morgonen.
Sen blev det båtresa med sura tanter i buffén och dansspel - synd att det gick sönder bara. Min hjälpsamma telefon fick mig att vakna vid fem istället för sex och det var ju mindre roligt. Men det fungerade i alla fall. I Linköping pajade hissen och så gick brandlarmet. Men föreställningen gick bra och mitt gyckel var uselt. Hemresan var nog det tråkigaste trots att jag dissade taktik i Last Samurai" med Mark.

Sen kom vi hem och Andreas fyllde 30. Svärföräldrarna är här och det blev "spontan"-grilling på kvällen. Han har hittills fått Buzz: The BIG quiz, Singstar 80's, Football Manager Handheld och lite annat smått och gott.

Snart är det över - snart får jag lugn och ro - snart kan jag levla till 60 och titta på fotbolls-VM (Jag är ledig under finalerna!) Snart får jag uppleva en riktig sommar.

3 comments:

Molly Blom said...

Du, annars kanske man kan kräva att de visar en vanlig kvinna raka sig i realtid i ett vanligt badrum. och sen ha det som reklamfilm? eller vad säger du?

Molly Blom said...

Memma är en Goth-efterrätt!!

Anonymous said...

Jag tycker ditt Linköpingsgyckel var BRA!