Thursday, July 19, 2007

Fyra dagar utan blogg...

Det är dagjobbets fel. Jag brukar sköta mitt bloggande på kvällar och nätter. Antingen när det är lugnt på jobbet eller när jag kommer hem. Nu när jag har jobbar dag den här veckan så finns inte den tiden längre. Jag har chefen precis bakom ryggen (rummet är tomt på kvällarna) och då vill man ju inte sitta och surfa när man ska göra viktiga saker (som älgtilldelningen). Man nu är chefen på lunch och jag är inte ensam idag så jag har lite tid över. Så jag bloggar.

Det blåser halv storm inne på redaktionen så snart det börjar blåsa utomhus. Vilket gör att det blir svinkallt. Vilket gör att jag sitter och nyser. Mindre roligt.

Det roliga med att jobba dag är att jag faktiskt träffar 'dreas mer än jag brukar. Vi äter lunch tillsammans och på kvällen har vi flera timmar då vi är vakna samtidigt! Helt fantastiskt! På lunchen idag måste jag dock försöka hinna gå i lite affärer (med 'dreas kort) jag fryser och behöver nått att värma mig med. Sen är mitt kaffe slut också och jag borde verkligen har skrivit en lista för jag är säker på att det var mer jag skulle ha. Nåväl.. det löser sig nog.

3 comments:

Tommy Vinprovare said...

Fy, på arbetstid ska man arbeta och inte blogga, tänk om chefen läser det här

Sooz said...

hehe :) Nattcheferna brukar göra det *winkar till ulwi och annapanna*

Tommy Vinprovare said...

Som nattchef på NSD den här veckan så vågade jag inte överlåta ett så viktigt uppdrag som älgarna till någon annan. Så tillsammans har du och jag haft total makt över älgjägarna den här veckan :)