Saturday, July 14, 2007

Sommarpromenad

I dag har jag och L varit ute och promenerat med vovven igen. Han fick springa en massa och modella inför båda våra kameror. Det här är nog den bild jag blev som mest nöjd med. Bra fart, bra skärpa och bra komposition.
På väg hem från jobbet i kväll så såg jag att moder natur också kände sig konstnärlig idag och visade upp en helt fantastisk himmel. Så jag gav mig ut för att dokumentera hennes verk. Ett tips om man ska göra det, MYGGMEDEL! Jag blev totalt uppäten och såg säkert sjukt rolig ut när jag stod och försökte skruva fast kameran på stativet med ett helt moln av mygg runt skallen. Så note to self: Vid nattfotografering på sommaren, använd heltäckande klädsel eller hinkar med myggmedel. Så här vackert var det dock:


Nu har jag i alla fall material för flera "en bild om dagen" så se fram emot fler Eagonn-bilder.

3 comments:

Minellie said...

Härlig "solned/uppgångsbild"!! Me liky alot!! Blir nästan lite avis, fast inte på myggbetten!!

Tommy Vinprovare said...

Samma solnedgång som vi beundrade från teatercafét (fredag kväll)?

Sooz said...

Det stämmer. Det var fredagen :) Postade efter midnatt så därför säger datummärkningen lördag :)