Sunday, August 05, 2007

Ryktet om min död är överdrivet...

.. för att citera någon jag inte kommer ihåg vem det är och inte ids googla. Jag har senaste veckan varit uppslukad av Harry Potter och då har skrivandet hamnat i skymundan. I går gjorde vi dock något bloggbart. Först hade vi tänkt åka in till kalaset men efter bara en liten försmak av alla hysteriskt och hysteriska fulla männiksor så bestämde vi oss för att gå och våldgästa herr F istället. Det var mycket roligare än att ducka spyor och bygga på tinnitusen. Vi lekte med hans Wii och kom fram till att man uppenbarligen måste vara gift för att gilla golf och att bowling där man ska slå ner så få känglor som möjligt är kul. Över lag en lyckad kväll. Jag fick också en present för att jag vattnat herr F's blommor när han var ute och gjorde dansbanorna osäkra - "Ett litet spel om Schlager" är ett kortspel som kommer att bli en definitiv del av schlagerfesterna där i februari-mars och maj.

Den 8 augusti kommer för övrigt singstar 90's ut... och den 2? kommer singstar Schlager. Jag måste jämföra låtlistorna så att det inte blir dubbelköp där..

4 comments:

Martina said...

Tror att det är Oscar Wilde...

Anonymous said...

Lite googlande ger inga låtlistor, däremot noterade jag att SinStar, f'låt, SingStar nu släpps till PS3. Så klart blir det bättre och mer välpolerat. Återstår väl att se om det blir roligare, och framför allt tillräckligt roligt för att motivera proset på en PS3. Jag tvivlar!

Minellie said...

Mark Twain ska ha telegraferat "ryktet om min död är betydligt överdrivet" till en tidning som publicerat hans dödsannons

från hon som sitter o väntar på att journalisterna ska ha skrivit färdigt så att vi kan göra färdigt tidningen...

Martina said...

Mark Twain, ja, det var det ju... Oscar Wilde är annars en ganska säker gissning på de flesta citat =).