Friday, February 22, 2008

Veckans låtar!

Oooh... jag glömde nästan. Tack till Schlagerprofilerna som påminde.

BWO - Lay your love on me
Oh. Jag strampar takten redan i andra lyssningen. Det här är klister och jag gillar det nog. Men kommer spektaklet Bard att skrämma bort de uppenbarligen röststarka tanterna?

Mickey Huscic - Izdajice
vänta, vad? Den här har nog hamnat i fel deltävling. För mig känns det lika konstigt som om turkiet skulle komma med ett bidrag på ryska eller danska. Nope. En given sistaplats tror jag tyvärr.

Frida feat Headline - Upp o Hoppa
Jag håller med alla andra bloggare. Det är catchy. Det kan funka och kommer nog bli en hit. Samma reservation här som på BWO dock.... och har det nånsin gått bra för en låt med rap i?

Thérèse Andersson - When you Need Me
Jag skulle inte kalla detta hårdrocksopera... det är popopera skulle jag säga. Det sagt så gillar jag rytmen och det kan bli farligt men tyvärr blir det nog en femte plats.

Patrik Isaksson & Bandet - Under mitt tunna skinn
Jag vet att MelloMats inte kommer att hålla med mig men det här är riktigt bra. Kul att det INTE är en ballad och det är inte ens gnälligt. Farligt farligt... det är sånt här som mor och far röstar på :)

Caracola - Smiling in Love
hmmm... det är poppigt och glatt och fint men lite av en ljudmatta. Kanske blir det bättre när dom står på scen och man får höra en vers också men jag vet inte...

Ainbusk - Jag Saknar Dig Ibland
Ainbusk sjunger sina Sonja Aldén-favoriter... i mina öron låter det här PRECIS som Sonjas låt förra året. Och saker som låter likadant brukar det inte gå bra för så tyvärr små gute-damer det blir nog max andra chansen för er.

Eskobar - Halleluja New World
Väl sammansatt men något ... menlöst. Inget tryck ingen show ingen... neh. Det behövs något i den här tävlingen som är lite extra, det är är bara ordinärt.

Om jag ska försöka mig på en gissning så tror jag att Patrik Isaksson och BWO går till final och att Caracolorna går till AC tillsammans med Ainbusk eller Frida.
Men å andra sidan är inte mina gissningar så bra alla gånger :)

3 comments:

Anonymous said...

BWO måste till final. I övrigt har jag inga åsikter. Om Patrik Isaksson kommer sist blir jag glad.

Anonymous said...

Thérèse Andersson ska visst ha en klänning med jääteslits. Det får bli min andra favorit! :P

Anonymous said...

Hoho? Var är din analys? Hur var dödsdippen, kabelkaoset mm mm? :)