Sunday, November 29, 2009

Ouch...

... ibland måste min mage påminna mig om att jag är en idiot om jag äter mjölkprodukter. Gårdagens jättegoda mat på Tapa Chula hade gräddfil med i ekvationen och det fick jag betala för idag. Jag missade tydligen en fantastisk fika-buffé med massor med saker som om jag hade ätit dom skulle jag ha fått betala imorgon istället.

Värst var dock att jag inte kunde gå tillbaka till L för att hjälpa till med resten av bakningen heller. :( Jag gillar inte när min Emmy-tid blir avkortad på det där sättet.

Istället låg jag på soffan och gjorde avstickare till badrummet med jämna mellanrum. Som tur var hade jag en bra bok till sällskap i alla fall - Blood Engines av T.A Pratt - jag gillar böcker som både är roliga och intelligenta (och dessutom Urban Fantasy). Marla Mason är en riktigt cool huvudperson.

2 comments:

Dennis Alexis Hellström said...

Mjölkprodukter är svåra att motstå ;)

Sooz said...

Extremt svåra :) Det är tur att det oftast finns alternativ annars skulle jag ha en permanent ballongmage...