Monday, August 23, 2010

Musik

Jag vet, två poster på samma dag, unheard of, men Monica frågade mig en fråga som jag inte kunde låta bli att svara på: Lista dina 5-10 favoritalbum.

För det första kom jag fram till att det var svårt för vem lyssnar på hela album numera? Inte jag i alla fall, men när jag bläddrade igenom musiken i iFånen så kom jag i alla fall fram till ett svar. Så här der min lista ut, utan inbördes ordning:

Metallica - Black Album

The Stone Roses - Very best of The Stone Roses

The Sisters of Mercy - First and last and always

Serj Tankian - Elect the Dead

Linkin Park - Hybrid Theory

Gorillaz - Gorillaz

Muse - Black Holes and Revelations

Det blev sju stycken som synes och jag är ganska säker på att nån favorit har fallit i glömska men där har vi det.

Edit: Mitt redigerarhjärta blöder över alla onödiga radbryt som Blogger slänger in och att jag inte kan få bilden att linjera med texten. Det är nog en arbetsskada.

No comments: