Sunday, February 25, 2007

Besviken!

Hade en mycket trevlig Mello-kväll med mr F där 'dreas fick representera pöblen och vi var experterna. Sen då att våra tips gick åt skogen var en helt annan sak. Uppenbarligen var det de humorlösa moraltanterna som röstade den här gången.

Appropå humor så är det en väldigt tunn linje mellan vad som är roligt och inte. Exempel Uggla - inte rolig. After Dark - rolig. Båda är svenska "buskis"-musik men fröken Christer gör det med glimten i ögan medan Uggla bara är jobbig. Trots det åker den intelligenta humorn ut till förmån för Ugglas infantila rebell-text.

Sarah Dawn Finer sjöng väligt fint och mäktigt och det är nog den ballad som jag gillar mest hittils, skollärarinnan får förlåta, men för att citera mr F: "Vi ska inte ha några ballader i finalen". Visst finns det en liten chans att en ballad skulle klara sig rätt ok som kontrast till all rock som Lordis vinst kommer att generera men vi är inte Irland, hur gärna vi än skulle vilja.

Final Fantasy XII blir bara bättre och bättre. Nu har jag vant mig vid kameran och börjar vänja mig vid systemet. Frågan är bara om jag ska "fuska" och leta reda på en bild av den fulla licens-brädan eller inte.

7 comments:

Fia said...

Måste säga att jag inte gillade ett enda bidrag i kvällens delfinal, vad har hänt med musikalsverige... sarah dawn finer var väl den ende som går å lyssna på, men jag gillar inte smör... *muttrar*

Sooz said...

Det känns nog bättre vid finalen. Fast då måste vi å andra sida lyssna på Samba Sombrero igen... och Tommy Nilsson. Skrämmande.

Martina said...

Japp, din dödskallesvamp var mycket riktigt här i vår hall... du får tillbaks den vid tillfälle, på söndag kanske? =) Förresten så har jag också fått FFXII nu, av Danne i ettårspresent =) vi är väldigt nördiga, för jag köpte The Elder Scrolls: Knights of the nine till honom... så nu behöver vi inte umgås med varandra i onödan iallafall =)

Sooz said...

Yay! FFXII rockar :) Och ni är härligt nördiga. Jag väntar på ett besked från jobbet innan jag säger bu eller bä för övrigt. Sprang på Erik på Max idag och han fråga också :)

Anonymous said...

Jag tror att Andra chansen på lördag kan bli mycket spännande, vi har "Bimboheatet" (Elin Lanto mot Jessica Andersson), "Kidsheatet" (Jimmy Jansson mot Sanna Nielsen), "Heat nr 3" (Sonya Aldeen mot Uno&Irma), samt till slut, "Smurfheatet" (Nanne mot Magnus Uggla).

Viktigaste frågan: Vad ska vi kalla Heat nr 3?

Jag tror följande: Jessica slår Elin, Jimmy slår Sanna, Sonya slår Irma-Uno, Nanne slår Uggla.

Sen slår Jimmy Jessica, samt Nanne Sonya. Jimmy Jansson och Nanne Grönvall till final alltså.

Sooz said...

Medelåldersheatet så klart. Det är alla 40-åriga tanter som röstar där. Min analys av andra chansen kommer i en post snart. Jag samlar mig bara.

Anonymous said...

Nu har jag sjunkit lågt... Jag har satsat pengar på Jessica Andersson/Nanne samt Jimmy Jansson/Nanne...