Wednesday, February 21, 2007

Utbrott

Jag fick ett utbrott av ilska idag. Ilska mot mig och ilska mot 'dreas för att vi är såna obotliga snuskpellar. Vi städar alldelens alldelens för sällan och låter saker ligga i ocharmiga högar på alla någolunda flata ytor. Vi har fortfarande saker stående på golvet sen vi flyttade in och en inredningsdesigner skulle troligen avlida i en fulhetsrelaterad stroke om den så vårt sovrum, datorrum, kök, vardagsrum... När jag flyttstädade svor jag för mig själv över vår lortgrisighet och lovade dyrt och heligt att i nya lägenheten DÄR skulle jag minsann hålla ordning. Ha! Det ser lika fördjävligt ut. Lika lortigt, lika stökigt.

Bah! När jag åkte till jobbet satt 'dreas och skrev en lista på saker som ska göras. Kanske blir det annorlunda den här gången? Kanske kan vi hålla ordning. Kanske lär sig grisar flyga...

8 comments:

Mike said...

det e sånt som händer vet du...

Fia said...

Jag fick oxå ett litet psykbryt idag över mängden damm som kan ansammla sig i en lägenhet. Speciellt med tanke på att jag faktiskt dammsög förra veckan. Men det räcker tydligen inte... *gmorf*

Sooz said...

Tro mig, det är mycket mer än en vecka sen det är dammsuget i vår lägenhet. Och inte kan jag hitta nya döskalle-tvättsvampar till köket heller...

Mike said...

jag såg den när jag va hos dig... den ligger på diskbänken...

Sooz said...

Jo precis. men den är smutsig och jag vill ha en ny ren och fräsch. Måste ut till storheden och se om dom har den där...

Fia said...

Om du hittar några så kan du väl ta nån åt mig med så kan vi byta tjänster på fredag... Mina pengar mot din tvättsvamp? Me gillar döskallegrejs =)

Mike said...

de hade sånna på Dollarstore när jag va där senast... kosta bara 10 krona

Sooz said...

Oh! Danke. Det var en bra ide. Ska förbi där imorgon då... Jag köper ett par åt dig också Fia, om dom finns kvar.