Tuesday, March 27, 2007

Mumsig lunch

Jag gjorde just en riktigt god bön-blandning till lunch. Och eftersom jag kom på den själv så delar jag med mig.

Sussis Bönblandning
  • 1 liten burk Svarta bönor (funkar nog med ungefär vilka bööner man vill, bara de inte är vita i tomatsås)
  • 1 rågad matsked Pesto
  • 1 tesked balsamvinärger

Rör om, servera där du annars skulle ha ätit potatissallad.

Inte avancerat alls men mycket gott. Jag åt den tillsammans med rökt skinka och lite ost.

Senaste dagarna har jag varit riktigt duktig. Städat badrummet, tvättat och städat köket. Nu måste jag bara leta reda på var myrorna kommer in och strö kanel där. Tydligen gillar dom inte det...

4 comments:

Fia said...

Låter som ett bra recept, har skrivit ned det å ska testa det asap!

Anonymous said...

MMmmmmm.... p-p-t s-s-s k-p-t
ooooåååååaaaaaåååååooooo
dån diri dån diri dån dån dån dån

Jag sjunger upp inför kvällens aktiviteter... :)

Sooz said...

Säg vad du tycker när du har provat det Fia, och Mr F - the game is oon! jag har fixat en fjärde så vi kan köra laglekar.

Anonymous said...

Man ska ha fyrkant, det har jag alltid sagt...