Wednesday, March 07, 2007

Peeew...

Jag fick ett trevligt brev från CSN idag. Dom har upptäckt att jag tjänat för mycket pengar under 2005 och vill ha tillbaka en massa pengar av mig. Två räkningar fick jag - vardera på 5200 kronor ungefär. Sista betalningsdag sista april.... *hjärtattack*

Jag ringde genast upp CSN och lyckligtvis kan man dela upp betalningen under ett år. *lättad* Det hade inte varit roligt att försöka få tag på den summan pengar just nu när min arbetssituation ser ut som den gör... Vet inte ens om jag får några pengar alls i april. Förutom eventuell grundersättning från A-kassan då...

Nåja, det löste sig. Men oj vad jag vill ha det där långa vikariatet nu... eller en riktig anställning.

5 comments:

Fia said...

Jag fick oxå ett roligt brev idag, från radiotjänst. *mumlar något ondskefullt*

Mike said...

tuff skit eller vad ska man säga... tur att man kan prata med CSN och då hjälper de gärna till...

Martina said...

Jag fasar för nästa vår, när jag inte är klar med utbildningen men inte heller kommer att få csn. Då kommer de väl kräva mig på allt jag äger och har.

Sooz said...

Japp, litet tips som gör det hela lättare. be om avbetalning varje månad istället för var tredje. Mycket mer hanterliga summor då.

Anonymous said...

Nu glömmer vi CSN och diskuterar nått roligare! MELODIFESTIVALFINALEN!!! :) Här följer en intressant krönika om festivalens brokiga historia på 70-talet. Ack, det känns som en svunnen tid, trots att jag upplevt det... :)
Sillstryparn, kom tillbaka!