Thursday, May 03, 2007

Bahahah! Ett steg till mot äkta tant!

I dag har jag ringt och klagat. En arbetsförmedlare har klantat sig och "glömt" skicka in till A-kassan att jag anmälde mig arbetslös i mars och därmed försenade personen min ansökan om ersättning ytterligare... det verkar ha löst sig och jag klarade mig ju på grund av snälla vänner, månadslön och att jag inte är ensam. Jag ringde i alla fall till Afs kundrelationer och klagade - för tänk om det varit någon som inte fick ett nytt kontrakt på en gång, någon som inte har en make att falla tillbaka på, någon som står helt ensam och är beroende av de där pengarna för sin överlevnad... tänk om jag inte är den enda som det här har drabbat. Förhoppningsvis kommer arbetsförmedlaren att få ett slag på fingrarna och aldrig mer göra om samma sak...

Plus att det definitivt är tantigt att klaga... muhahaha!

8 comments:

Anonymous said...

Jag längtar tills jag blir så gammal att jag får peta på folk med käppen, köra på dem med rullatorn och skälla på expediter.

Martina said...

Skälla på expediter ska man inte göra, tänk på de stackarna som blir skällda på av sura tanter åtminstone en gång i timmen av orsaker som "men det stod inte att extrapriset INTE gällde här körsbärstomaterna" (som låg på en helt annan plats än de extraprissatta) etc. Alternativt "du har tagit 25 öre för mycket betalt på de här bananerna, det ska jag minsann ha tillbaks!" Svarar man då "men du fick en gratis kasse av mig, då vill jag ha de 35 öre som blir över om jag ger dig 25 för bananerna" så blir de ännu surare...

Förresten så krävs det numera drogtest och inlämning av utdrag från belastningsregistret om man ska kunna sälja skruvar och målarfärg på Jula.

Sooz said...

Det är allvarliga grejer skruvar... lite snusikgt till och med. Klart man måste vara drogfri för att hantera dom *flin* För att vara seriös dock så har dom ju dyra prylar där så dom vill väl inte att nån knarkare ska ta jobb där för att "råka" få med sig saker hem...

Anonymous said...

Snorkiga expediter måste man väl ändå få skälla på? Till exempel såna som ska ha betalt för både Aftonbladet och bilagan när själva Aftonbladet inte kommit och hänvisar till att affären minsann får betala fullt pris till leverantören. Och såna som säger "Jamen, den är faktiskt dyr" och tittar på en som om man vore en luffare när man vill ha ytterligare en klick skagenröra i burken. Sånt ska man faktiskt inte behöva svälja.

Fia said...

Min erfarenhet är att det oftast inte är kassörskorna som är otrevliga, utan kunder som är arga för att man inte slagit in någon rabatt som egentligen inte är rabatt eftersom de tagit fel sak från början. Jag brukar i alla fall får höra en massa sånt, i slutändan blir man litet avtrubbad. Men det finns väl kassörskor som inte blir avtrubbade utan tar åt sig och blir otrevliga tillbaka. Sånt är bara onödigt.

Anonymous said...

Jag lovar dig Susanne, AF kommer att göra så igen... igen ... och igen! Dom (flesta) tar ingen hänsyn till något eller någon. Jag lovar...jag har varit med förr...tyvärr.

Sooz said...

Jo, tyvärr är det nog så. Men kanske kan jag får en person att ändra sig, kanske gör det en liten skillnad... man kan ju alltid hoppas.

Martina said...

Ugh! Ska Andreas ha nån form av fika/kalas/annat den 9:e så att man kan komma förbi och beklaga sorgen?