Wednesday, May 02, 2007

mmm... slime...

Bara åtta avsnitt kvar av Bones men å andra sidan kommer det ett nytt NCIS inatt yay! jag tror att nästa serie jag ger mig på är nog Criminal Minds. Den verkar ha de karaktärer jag är ute efter och humorn också...

Apropå Bones förresten... jag älskar hur dom lyckas få mig att tro på det dom gör. Jag behöver inte göra några tankehopp alls för att berättelserna ska bli trovärdiga trots humorn och de lätt osannolika fallen. Kanske har jag blivit de-sentisierad av att titta på så mycket kriminalserier, jag vet att det ska mycket till för att jag ska bli queesy numera (Det krävs kroppar i frätande vätskor för det), men jag kan mycket väl tänka mig att liknande fall som de i Bones, NCIS, CSI och liknande faktiskt existerar - och värre till och med. Människan är uppfinningsrik på många olika sätt, vare sig det gäller att hitta mat på osannolika ställen eller ta livet av folk på osannolika sätt.

Nu ska jag vandra vovven och hoppas att jag inte hittar några förmultnade lik på strandpromenaden - förra veckan hittade jag poliser på stakeout där.. dom tyckte nog att min skeptiske vovve var jätterolig :) Jag kan förstå att Eagonn tyckte att den stillastående bilen där det inte ska stå några bilar var mycket mystisk...

5 comments:

Martina said...

jag kan absolut rekommendera criminal minds, har sett alla avsnitt som visats på tv hittills (säsong 1 och ahlva säsong 2) och redan i första avsnittet blev jag förälskad i doktor reid =). vem kan inte tycka om ett 24-årigt geni med tre doktorsexamina men ingen social förmåga överhuvudtaget? =)

Mike said...

jag hade poliser här utanför när jag kom hem efter att varit iväg en sväng... det va lite lustigt...

Sooz said...

Håller med Martina! Du vet inte vart jag kan få tag på säsong 1?

Martina said...

Ganska lätt att ladda ner från DC, tror jag. Fia kan nog göra det åt dig om du inte själv ägnar dig åt dylika aktiviteter. Kolla på tv.com så ser du vad avsnitten heter.

Sooz said...

Jag hittade dem på TPB tillslut. Behövde bara ändra sökningen. Ska börja titta nu :)