Thursday, May 31, 2007

Grönt i kylen

Jag fick min nya diet-bok levererad i går och efter att ha läst den, ställt mig på vågen, kastat mig utför ett stup i förtvivlan över att jag gått upp ytterligare och så vidare så var jag och handlade i dag. Tugnt blev det men det var mest frukt och grönt i påsarna. Dietboken, 3-timmars dieten, är mycket vettig och inbär i stort sett tallriksmodellen och att äta var tredje timme för att hålla blodsockret och ämnesomsättningen i schack. Som sagt, vettigt.

I dag har jag gått ett stavpass helt alena och jag har hittat en runda jag tror kan bli riktigt bra... 3,2 kilometer med en lagom utmanade backe mot slutet. Kolla mina rundor på jogg.se för att se vilken jag menar. Det är den som heter backigt.

Det är något väldigt somrigt med att träna i linne, även om jag måste fästa det i byxorna med säkerhetsnålar, insmord i solkräm. Det luktar sommar helt enkelt.

2 comments:

Minellie said...

Keep up the good work!!!Kom precis hem från en riktig långrunda själv. Skulle dock behöva låna den där boken av dig... verkar intressant!!

Martina said...

coolt! Följer Lizas exempel och vill också gärna låna boken =)