Wednesday, May 30, 2007

Singstar goes ´90's

Mr F uppmärksammade mig på att nästa Singstarspel kommer att handla om 1990-talet och när jag kontrollerade låtlistan så insåg jag att ett mer självklart köp finns bara inte... Kolla själva.

Never ever - All Saints
Barbie girl - Aqua
Love shack - B-52's
One week - Barenaked Ladies
Achy breaky heart - Billy Ray Cyrus
The Horses - Daryl Braithwaite
Unbeliveable - EMF
Here comes the hotstepper - Ini Kamoze
Stay - Lisa Loeb
You can't touch this - MC Hammer
Bitch - Meredith Brooks
Movin' on up - M People
Torn - Natalie Imbruglia
Step by step - New Kids On The Block
Where the wild roses grow - Nick Cave & Kylie Minogue
Unskinny bop - Poison
Creep - Radiohead
Everybody hurts - R.E.M.
Only to be with you - Roachford
I want you - Savage Garden
Kiss from a rose - Seal
Baby got back - Sir Mix-A-Lot
Wannabe - Spice Girls
Two princes – Spin Doctors
Pump up the jam - Technotronic feat. Felly
Lovefool - The Cardigans
Zombie - The Cranberries
Friday I'm in love - The Cure
I touch myself - Divinyls
Love is all around - Wet Wet Wet

Jag längtar redan efter att få "rocka" loss till NKOTB. Hela listan är ju som en faximil från min tonårstid...

4 comments:

Anonymous said...

Fantastiskt!!!!

"Baby got back", Det är ju bara så bra!
Fast lite fler eurodisco-dängor och "Stay" med Shakespeare's sister hade ju inte skadat... ;)

Men det spelar ingen roll, det är en enastående line-up!

När kommer den? Ska vi tälta utanför Game i Smedjan?

Sooz said...

Jag tar med mig varma drycker så står du för stolar! Har ingen aning om releasedatum men jag ska undersöka hos mina källor (personalen på EBil Games)

Minellie said...

Jippii!!! Mera singstar, mer sjunga!! Fantastiskt urval av låtar... Dags för en helkväll snart igen kanske?? =D

Fia said...

Jag kan inte sjunga (fråga vem som helst) men jag är beredd att göra mig själv till åtlöje för att få sjunga Kiss from a Rose av Seal.. Nostalgi!!