Tuesday, May 22, 2007

Åskvädret...

Nästan alla min lokala bloggvänner har skrivit om årets första åskväder som ägde rum i helgen. Och det är mycket trevligt med åskväder, så länge man är inomhus men det är tråkigt med åskväder om man sitter mitt inne i ett kontorslandsskap och det enda man ser är fladder i datorskärmen och det enda man hör är ett envetet skvalande i stupröret inomhus (?!) och en eller annan mullrande smäll...

Tacka vet jag att stå på en balkong och titta.

På fredag är det middag med folket från andra sidan... om det är fint väder och vårt nyinköpta nät-stängsel är upp så kanske det blir grillat... kanske kanske...

2 comments:

Fia said...

Du skrev folk från andra sidan.. Jag hoppas det inte är något jag missat? ;) Eller du kanske pratar om folk från "andra sidan". Jag vet då att jag skulle vilja ha middag med spöken, men jag skulle nog också bli rädd för att de inte gillade min mat och bestämde sig för att börja hemsöka mig. Det gäller att vara noggrann med att inte upset:a folk från "andra sidan". (Sorry, Fia trött :)

Minellie said...

Tänkte bara säga att du fått en ny lokal bloggvän ;)