Thursday, May 17, 2007

Tanttransformation

I går inhandlade jag nästa del i min tant-transformation - ett par gå-stavar. I brist av standard-käpp så kan jag använda dom för att hötta mot oregerliga ungar... det är ingen spets på dom dock utan nån sorts plastmojj som gör att jag har bättre fäste på asfalt. Någon dag snart ska jag åka in till stan och köpa mig ett par ordentliga skor också. Dom hade bra pris på Stadium och föredömligt nog är deras skor svarta *jubel*

Jag invigde stavarna i dag med en mycket rask promenad på 2 kilometer. Låter kanske inte så mycket men jag var genomsvettig när jag kom tillbaka.

När jag kommer hem igen finns sista avsnittet på säsongen av Bones och väntar på mig och mitt nya roliga spel Kingdom Hearts 2. Sömn är överskattat eller hur?

PS. Är det ytterligare ett tant-tecken att använda order "rask"?

4 comments:

Anonymous said...

Ja, rask är ett tantuttryck... men jag har hört att det sprider sig nedåt i åldrarna, främst bland diverse träningsfreak =)

Fia said...

Man kan säga att den sprider sig raskt =)

Sooz said...

Nu var du vitsig Fia :) Det var raskt tänkt av dig...

Fia said...

Hahaha =)