Tuesday, May 15, 2007

Sex sanningar

Jag blev utmanad av: Molly Blom
Sex sanningar/egendomliga saker om mig:
1. Jag har vid två olika tillfällen slagit hål i mitt huvud. Ena gången i hakan och andra mitt på huvudet.
2. Jag har suttit som ersättare i landstingsfullmäktige.
3. Jag har röstat tre gånger på tre olika partier.
4. Min dröm är att skriva en bok, antingen en barnbok eller en kriminalroman.
5. Jag tycker de flesta "klassiker" är ganska tråkiga. Både vad gäller film och böcker.
6. När jag var liten var jag morgonpigg - raka motsatsen mot nu då jag inte gärna kliver upp innan tio.

Jag utmanar: Mr Palo, Lillebror, Annapanna och Linus

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex sanningar/egendomliga saker om sig själv. Den som blir tagen ska skriva sex saker om sig själv i sin dagbok och samtidigt ange reglerna för spelet. Slutligen väljer den personen några nya personer och gör en lista av deras namn.

7 comments:

Fia said...

Jag vill oxå skriva en bok, fast jag det skulle blir en fantasy av något slag. Du kan få co-writa den med mig så kan det bli en kriminalfantasy ;)

Sooz said...

Cool combo :) Det vore riktigt roligt och om jag skriver med dig kanske den blir färdig någon gång också :)

Fia said...

Yes, det låter som en bra deal! Fast jag har inte heller färdigställt en bok någon gång ;)

Sooz said...

Nej, men du har färdigställt någongting i alla fall... det enda jag har färdigställt är en eller annan maträtt *flin*

Fia said...

Att kunna färdigställa en maträtt är en stor bedrift, jag brukar för det mesta göra så de skär sig. Tur att jag bor med en kock.. ;)

Anonymous said...

En kriminalroman-fantasy på rim!! JAAA!!! :)

Sooz said...

Neeej! jag ska aldrig rimma så mycket igen :)