Monday, May 14, 2007

Tillbaka från akuten

Kom just hem från akuten i Sunderbyn dit jag skjutsat 'dreas. När mannen som är doktorsskyggast i världen vill åka in dit är det illa. Nu visade det sig att det inte var så illa men bara att han fått veta det gör att han andas lättare. Under vistelsen fick han:
  • bli stucken i armen (då var han jättemodig)
  • bli rakad fläckvis på bröstet för att fästa EKG-lapparna
  • andas i en cool neongrön mask som det kom rök ur
  • samt slutligen en lungröntgen.

Fun and games for the whole family. Jag slapp allt det där och fick bara se diverse människor klämma och känna på min man. Läkarutlåtandet blev att det troligen är en förkylning som satt sig på luftvägarna och i kombination med återväxande flimmerhår och en lätt kattallergi så påverkade det andningen. Sen tenderar man att andas sämre om man ha börjat andas dåligt... om nu det låter logiskt.
Vi är hemma och lugna i alla fall men jag kunde ju bara inte låta bli att blogga om detta :)

7 comments:

Mike said...

Det är inte lätt när man måste bli skjutsad till akuten så där... Hälsa honom att det nog går bra om han bara tar det lugnt....

Fia said...

Andningssvårigheter och blod i öronen... Det kanske är dags för er att lägga in er på 10.000 mils-service? ;)

Sooz said...

Är det samma sak som att åka på hälso-spa? I så fall är jag med på det :)

Martina said...

Nej, det är samma sak som att gå till doktorn och säga att man behöver en 1000-milaservice, ungefär som på verkstan =)

Fia said...

Fast jag tycker det låter bra med hälsospa.. bara ni ser till att bli tillräckligt inoljade! ;)

Martina said...

Förresten, du har inte en snygg topp som kan tjäna som substitut till en balklänning tillsammans med kilt? Jag behöver nånting att ha på mig på SM-banketten i Örebro...

Fia said...

Martina: Du kan få låna min betapet t-shirt. Den är jättejättesnygg.