Sunday, June 10, 2007

Aj!

Nu har jag faktiskt avverkat mitt första motionslopp. Om någon hade frågat mig för två år sen om jag skulle springa ett motionslopp i Sjulsmark hade jag skrattat dom rakt upp i ansiktet och frågat vad dom rökt. Men saker och ting förändras och även om jag nu har hysteriskt ont i alla möjliga muskler i kroppen (hur får man ont i axlarna av att jogga?) så har jag fått blodad tand. Jag SKA kunna springa 5 kilometer utan att dö ... även om det kommer att ta lång tid. Jag kommer nog aldrig att komma ner i tider som vinnaren i tjejjoggen (21 minuter) men förhoppningsvis kommer det att innebära att jag kan tappa en gäng centimetrar och kilon så jag minskar risken för läskiga sjukdomar.

Jag borde nog skaffa mig ett par ordentliga skor däremot. Annars kommer nog knän och benhinnor att fly all världens väg.

I går hade vi också årets första middag på uteplatsen. Det var precis lika mysigt som jag tänkt mig att sitta där ute med ett glas kallt vitt vin i handen.

Alla örterna och växterna jag köpte lever fortfarande. Örthyllan verkar fungera riktigt bra och inget har vissnat i stora grönsakslådan. I rabatten har lavendeln fått knoppar och jag hoppas att den ska sprida underbara doft in i sovrummet snart...

Just det ja, ett länktips för den som är intresserad av växter och dess läkande egenskaper: http://www.henriettesherbal.com/

2 comments:

Minellie said...

Ett; det var väldigt roligt med lördagsutflykt =)

två;fick inga myggbett på er uteplats, bra uteplats!! däremot fick jag ett dussintal när vi stannade utanför porten hemma o snackade med folk vi sprang på. Suck!

tre; Bra skor ger glada ben, glada ben gör motionen kul & rolig motion ger mig Sushisällskap... O Sushisällskap ger glad mig på nästa skogsäventyr =)

Tommy Vinprovare said...

Jag gratulerar oerhört till det genomförda loppet. Det var ju det jag sa när du var 15: det är nyttigt och roligt att motionera. Tänk att det skulle ta 15 år innan du insåg att jag hade rätt (typisk föräldra-kommentar ;)