Thursday, June 07, 2007

Shopping!!

I dag har jag och L varit ruskigt effektiva i vårt shoppande och jag har lyckats bränna nästan hela skatteåterbärningen på en dag. Hurra för mig!

Vi började med att äta en underbar lunch på Koji's i stan. Gott gott! Vi delade på två stora Sushi suprise - 'dreas var med också och åt sen var han tvungen att traska tillbaka till jobbet medan vi satte igång att vara effektiva. Först till Järnia där jag köpte en snurrfjutt till trimmern jag bytt till mig från Uffefluff - den kostade mycket mindre än vad jag trodde. Hittade också en käck lysgrön trädgårdsspade/kratta och apelsinsmak till vårt sodastreamervatten.

Nästa stopp blev plantförsäljningen vid korvgubben. Där tar dom inte kort och det hindrade oss från att spendera en massa pengar - ett tag i alla fall. Jag var sugen på att köpa en pumpa men bestämde mig för att vänta. Efter det och en snabb tankning där jag fick assistera en stackars liten pojke som inte visste vart han skulle sticka in den.. det menar jag, tankningkortet alltså, så skyndade vi vidare till Overclockers där jag gjorde dagens största inköp - en ny fin skärm till 'dreas. Pojkarna där skrattade när jag sa att jag måste ju ge honom någonting eftersom jag fått ett nytt grafikkort och redan har en plattskärm.

Snabbt var det gjort och vi susade vidare i det röda vidundret till Björsbyns handelsträdgård där jag inte heller hittade något jag ville ha. Slutligen blev det Rutviks handelsträdgård istället, otroligt nog har jag aldrig varit dit så det var en upplevelse - helt klart störst utbud. Vi gick runt en vända och bestämde att här ville vi bo.. eller jag menar handla... vi fyllde varsin vagn med diverse godsaker - mest örter för mig och avslutade med att inhandla en massa jord.
Röda faran var inte snabb i accellerationen på vägen hem men hem kom vi till slut och slut var vi. Det krävdes en dusch och en smoothie gjord på färska jordgubbar, ingefära och banan innan jag kände mig redo att bli en smutsig, ja jordig, flicka. Omplantering, plantering, sopning, vattning och så vidare... det här är resultatet (klicka på bilden för större och läsbarare):

Min örthylla. Har ungefär alla örter jag kan tänkas vilja ha nu.

Mitt grönsaksexperiment! Kan nästan kallas impulsköp fakiskt. Om ni inte kan se vad lådan innehåller så kommer här en förklarande bild:

Gissa om jag hittat "dra-raka-streck-knappen" i Photoshop *flin*
Jag handlade också två plantor lavendel som jag placerat ut i min rabatt. Eftersom rabatten ger vildvuxen en helt ny betydelse har jag ritat hjälpsamma (?) pilar:


Lavendel luktar godare än maskrosor.

Slutligen kommer här ytterligare en bild på örthyllan eftersom den är snygg:

Så... det var min dag. Nu tycker jag att jag har förtjänat en kväll framför datorn - så snart jag vandrat vovven.

5 comments:

Anonymous said...

Du bara lägger upp det...

* "Schysst hylla"
* "Schyssta örter"

För övrigt är jag förvånad över att de inte ringt in dig nu är Paris sluppit ut ur fängelset!! :)

Sooz said...

Pah! Paris Hilton är en fjolla - det är det enda som bevisats av att hon inte kunde stanna kvar i fängelset.

Du vet jag måste ju sköta mig lite - både min mor och far läser bloggen :)

Martina said...

Men de borde väl känna dig vid det här laget?

Sooz said...

Du har en poäng där... jag måste ju dessutom ha fått det någonstans ifrån...

Mike said...

jo föräldrar e bra på att ge en saker man inte alltid har användning för...