Thursday, June 14, 2007

Årets första bad!

Ja, det var då inte jag som badade utan Eagonn... Tyvärr hade jag lämnat både telefon och kamera hemma så inga bildbevis finns men han plaskade glatt omkring i vattnet nedanför höghusen och blev alldelens blöt. Lyckligtvis var det i början på promenaden så han hann torka innan vi kom hem.

Råkade ut för något fånigt på Slemmis i dag förresten. Jag var in och handlade lite småsaker och vid kassan annonserade kassören att det blir 93,50. Jag drar kortet som vanligt och tänker inte mer på det förren det står "medges ej" på den lilla displayen. "Huh", tänker jag som det pucko jag är... kassören parkerar kvittot och jag går ut för att låna L's telefon och ringa hem. Jag får 'dreas att kolla saldot och det visar sig att jag har 93,15 kr på kontot. Fånigare kan det inte bli! Lyckligtvis gick den snälla kassören med på att skänka mig en påse så att jag kunde få handla min middag och mina jordgubbar.

Jag har plockat all Älgörten jag behöver till örtoljan som jag ska göra till Annapanna. Den får ligga och avdunsta lite vatten fram till imorgon kväll så sätter jag igång då.

2 comments:

Minellie said...

Bildbevisen finns på min blogg istället ;) (smygreklam, moahhaha... marknadsförare som jag är)

Har du skakat ikapp stegräknaren ordentligt idag då?? så att du inte får sänkt dagsmedel fast du promenixat duktigt??

Fia said...

Hey hey, vad hurtiga ni gått och blivit! ta och promenera förbi vänortsvägen någon dag, har sett att det finns en bänk någonstans här utanför där man kan ta en kopp kaff utan att eagonn äter upp kissarna.. =)