Thursday, June 28, 2007

Tre steg tillbaka...

Det var väl väntat. Sjukgymnasten sa att jag behöver träna mina vader mer innan jag börjar gå ordentligt. Så jag kommer gå tillbaka till korta promenader parat med tå-lyft och stretching. När jag väl börjar kunna gå ordentligt utan att få ont DÅ ska jag börja springa.
Jag fick också numret till ortolab som ska få göra en ordentlig undersökning av mina fötter och se om jag behöver särskilda sulor eller liknande.

Cykla får jag dock göra och det har jag gjort till jobbet de senaste dagarna. Det känns att jag fått bättre kondition i alla fall. Hurra! Mindre hurra är det att det regnar och blåser idag... nåja, det är inget som lite te inte avhjälper.

I natt har jag sovit alldelens för få timmar, satt uppe för att dinga 70 äntligen (lyckades med det) och det får jag lida för idag när jag var uppe kvart i nio för att ta mig till sjukgymnasten. Blä, hela kroppen värker - länge leve dubbla treo.

Dagens mest positiva händelse var dock att träffa mamma och lille L på stan ( se bild i nästa post). Dom är här i några dagar för att mormor fyller 75 (på söndag när jag jobbar så klart). Yay!

1 comment:

Anonymous said...

Det är allmänt känt (bland män) att när man har ont tränar man hårdare. Men så lever vi ju inte lika länge som kvinnor... :)