Friday, August 24, 2007

bento #3

japp, jag har snöat in igen! Fast nu innebär det i alla fall att jag sparar pengar istället för att slösa bort dom.

Här är Bento #3 - Nu i bättre upplösning
Innehåll: I den gröna Powerpufflådan har jag stekt ris och grönsaker med Chop suey-smak. Ovanpå det sparris stekt med olivolja och flingsalt. Och en tomat för lådan behövde lite färg. På sidan om riset har jag blandad sallad och kyckling. Kycklingen är smaksatt med mortlade färska örter från min egen odling.
I den lilla sidolådan har jag frusna exotiska frukter, minimuffins och Oreos. efterrätt med andra ord.
Sen har jag med en flaska soja också - jag skulle vilja ha små söta flaskor så jag bara behövde ha med så mycket som jag kan tänkas behöva men än så länge har jag inga sådana.

***

I övrigt kan jag berätta att jag var till tandläkaren idag och att jag faktiskt bara hade ett hål - och det var inte ens stort! *glad*

3 comments:

Fia said...

Med risk för att låta smått utvecklingsstörd.. men vad är en bento? Såg mycket gott ut iaf, speciellt sparris med flingsalt. Måste prova det... =)

Sooz said...

Andreas uttryckte det bäst för några poster sen: det är lunchlådor med släng kock feng shui. :)

Anonymous said...

Fia: http://en.wikipedia.org/wiki/Bento
"Bentō (弁当 or べんとう, Bentō?) is a single-portion takeout or home-packed meal common in Japanese cuisine. A traditional bento consists of rice, fish or meat, and one or more pickled or cooked vegetables as a side dish."