Friday, August 31, 2007

Mystiskt...

När jag skrev senaste inlägget sa min instrumentpanel att jag hade 198 poster i min blogg. Så jag skrev ett inlägg som dåv ar nummer 199 och nu kom jag och skulle skriva post 200 - men nu säger intrumentpanelen att jag redan har 200 inlägg. Mycket mystiskt.

I alla fall - jag lovade ju en post om bloggskrivande och här kommer den. Jag är väldigt glad att jag skapade den här bloggen, det är den första som jag faktiskt hållit någålunda (Hmm stavas det så?) uppdaterad och som jag får regelbundna kommentarer på. Bloggen är ett utmärkt sätt att uppdatera mina vänner om mitt liv, om små saker som man annars kanske glömmer säga. Jag är också väldigt glad att jag smittat flera vänner att själva börja skriva bloggar för jag tycker om att läsa deras små snuttar ur livet som jag glömmer fråga om annars. Bloggen är också ett utmärkt ställe att få gnälla i. För som vi alla vet så känns det alltid lite bättre när man fått gnälla av sig. Jag skriver inte allt i bloggen, vissa saker vill jag ändå hålla privata, men jag skriver en del. Förhoppningsvis tillräckligt. Jag har också kommit på mig själv med att gå tillbaka i mina egna poster för att få en uppdatering om vad som hänt när och så vidare. Jag önskar att alla mina minnen var lika bra organiserade.

Slutligen, om du läser det här och inte har börjar blogga själv ännu *tittar menande på 'dreas och mr. F* så tycker jag att du ska göra det. Vad har du att förlora? Ingenting. Men det finns massor att vinna!

4 comments:

Minellie said...

ang antalet inlägg så har jag för mig att även utkast räknas in i totalantalet... så om du börjat ett inlägg o ångrat dig eller nåt sånt så kan du kanske hitta nr 200 där någon stans!

Håller helt klart med dig om bloggandets glädje för övrigt, även om det ibland finns en del ångest inblandat också. (När man som jag nu tex inte uppdaterat på länge o inte har nåt man vill skriva om...)

Mer blogg åt folket!! vad ska man annanrs sitt o läsa när man har dötid över på jobbet?

Anonymous said...

"någorlunda"

Jag bloggar redan. Genom att använda kommentarfältet till mina vännersbloggar för jag ut tillräckligt av de saker som jag upplevt och mina åsikter kring dem.

Så de så!

Däremot tycker jag att 'dreas kommenterar alldeles för lite i den här bloggen för att ha samma ursäkt som jag, men han kanske kommenterar mer någon annanstans.

Tanken har dock slagit mig att starta en blogg med namnet "Singelolycka" eller ngt liknande, men nu har det blivit en massa projekt under hösten som kommer ta en massa tid så vi får se hur det blir med det. Senast idag blev jag kontaktad om ett mycket intressant kulturrelaterat projekt. Jag återkommer med mer info senare.

Så hur har då min helg varit. För de som inte visste det var jag på bröllop i Malmö. Min roll under vigseln var lycklig åskådare, men under middagen kunde jag i min roll som toastmaster inte vara lika passiv. På det hela taget gick middagen mycket bra, mycket tack vare min toastmaster-kollega som på grund av sin lokalitet i Malmö nog gjorde mer av förberedelserna än jag. Gästerna berömde oss efteråt och det var trevligt, men det som värmde mest var att även serveringspersonalen tyckte vi var duktiga och de borde ju veta! :) Jag dansade en hel del, men jag hittade ingen likvärdig partner, vilket var synd. Ej heller provade jag den gamla traditionen att det anses vara lyckobringande att ligga med toastmastern. Eller gammal och gammal, nu är den säkert 36 timmar gammal eller nåt.

Söndagen spenderades väntandes. Flygen var försenade och jag hade löjligt mycket tid på mig. Varför bokade jag hemresan så sent som 17.35?

Sooz said...

Hmmm.... se, det där hade varit ett underbart blogginlägg. Sen om man har mycket att göra har man också mycket att skriva om :) Så det så :)

Anonymous said...

Jag kanske kunde kapa din blogg så att alla som besöker den egentligen gör det för att läsa mina kommentarer? :)

PS. Vem var det som sa att vi skulle köa utanför GAME för att få Singstar Schlager??? DS.