Thursday, September 27, 2007

Fy för bilar!

Gah! Jag ska bli militant miljömupp och inte köra bil mer...

För en gång skull så var jag inte det minsta orolig när vi skulle åka till Piteå med lilla A idag, bilen har ju varit så snäll och rar på sista tiden och det om något borde ha gjort mig misstänksam. Mycket riktigt, precis innan avfarten till Öjebyn så tänds oljelampan och bilen dör. Sen går den inte att starta igen. Så jädrans typiskt! Vi fixade en taxi till lilla A och efter ett tag fick vi tag på bärgningshjälp från Ersnäs. Jag skulle egentligen ha börjat tidigare idag för att hjälpa till med Hemmavid men i stället tillbringade jag hela eftermiddagen med att bogsera bil från Öjebyn till Luleå - mindre kul. Imorgon ska jag ringa verkstan och be honom ta en titt när han får tid. Suck. Precis vad jag inte behövde den här månaden.

Nåja, får se vad som händer - jag är övertygad om att motorn är toast (och då blir det skroten för Brynolf) men Uffefluff på jobbet trodde kamrem. Men vi får väl se...

Tack och lov för att L och M skulle på bio idag i alla fall - då får jag skjuts hem.

1 comment:

husnummer30 said...

Ahhh...kamremmen! Roligt, roligt. Det har vi också varit med om, när vi stod och väntade pågrönt ljus i en fyrvägskordning i rusningstid. Det är inte ofta man ser K arg...men den gången.... :-)
Det positiva med det är att det "bara" är att byta ut den.