Monday, September 24, 2007

Spel jag skulle vilja spela...

Det har kommit en del nya spel på senaste tiden och flera av dom skulle jag inte ha något emot att sätta tänderna i.

My Sims (Nintendo DS) - Ett västerländskt Animal Crossing tydligen, spela minispel och bygg upp din egen lilla stad till semesterparadis. Man kan också fixa sina egna simmar utseendemässigt och så vidare... Helt klart lockande.

Bioshock (PC) - Det är en FPS, det vill säga en first person shooter, en spelgenre som jag är erkänt kass på men trots det så är designen och hela upplägget så lockande att jag vill spela det ändå.

Elite Beat Agents (Nintendo DS) - Det är en trupp av manliga hejarklacksledare som man kan kalla in för att de ska hjälpa en med vardagsproblemen. Ja, så är det ett rytmspel också. Hur kan jag INTE vilja spela detta?

Pokemon Diamond/Pearl (Nintendo DS) - Jag spelade det första spelet en hel del och det är ett mycket trevligt litet rollspel. Recensionerna pekar mot att Diamond/Pearl också är det och därför vill jag spela det.

Animal Crossing: Wild World (Nintendo DS) - Ett gammal spel men trots det känner jag ha-begäret. Jag vill samla snäckor och andra meningslösa små uppgifter i en ultrs kariesframkallade söt verklighet.

Phoenix Wright: Ace Attorney (Nintendo DS) - Jag vill lösa fall och skrika Objection! in i miccen så att 'dreas vaknar. Känns som att jag bör börja med denna, det finns en uppföljare också.

Det finns en hel massa andra också men nu bör jag nog arbeta lite så att det blir en tidning i morgon också. Och så att jag kan spela klart Final Fantasy III när vi är klara :p

No comments: