Saturday, September 22, 2007

Gör ett kors i taket

I dag har jag och 'dreas faktiskt varit ute! På uteställe alltså! Vi besökte för första gången Kulturens hus och tittade på Bonnes band och Rost. Det var ösigt och trevligt och så åt vi en riktigt bra buffe före banden började spela. Som dom gamlingar vi är (var nog yngst på stället) så gick vi hem klockan elva - då sa öronen och rumpan stopp. Men roligt var det!

Har för övrigt försökt leka hacker i dag och koppla upp min DS mot pappas trådlösa närverk, det gick mindre bra - jag kan inte hitta koden för att ansluta och jag är osäker på vad som händer om jag ändrar den till någåt jag bestämt i laptopen som är ansluten till nätverket redan. Då kanske jag mister det riktiga också kan inte p&l ansluta sig sen. Är det någon av mina kära läsare som vet hur man luskar ut koden till ett trädlös nätverk när man redan är inne på det?

3 comments:

Mike said...

du måste logga in på routern och kolla vad det är för lösen... resten kan du lösa då...

Sooz said...

Hur loggar man in på routern? Kan man göra det genom att högerklicka på närverksuppkopplingen? För i så fall har jag hittat rätt men kan bara se nyckeln som dolda tecken.

Anonymous said...

Oftast finns det ett webgränssnitt, dvs man surfar till routerns IP-adress. Väl där kan man behöva ett lösenord. Kolla i manualen.