Saturday, February 09, 2008

NoooOOOooo!

Tanterna röstar i år igen. Tydligen. Förmodligen är det samma tanter som röstade på Tommy Nilsson förra året som röstade fram Christer Sjögren. Fy på dom.

Däremot yay för lilla Amy och stort YAY för mellanakten och Luuks vykort med artisterna. Hoppas bara att artisterna plockar några poäng nästa gång. :)

Komikern Björn Gustavsson var riktigt rolig! Får se om han kan toppa det nästa gång. Det bästa med Nour var hennes jättesnygga klänning. Snart ska jag också vara så smal att jag kan ha en sån...

Morötter och hummus är grymt gott!

12 comments:

Molly Blom said...

Jag blev helt plötsligt infångad i en tidsvarp med fågeldansen, ballongdito och sällskapsresan... det var INTE en angenäm upplevelse.

Anonymous said...

(Mr F kallar sig MelloMats under schlagerperioden)

Tja Molly, 80-talet är ju här igen sägs det. Vi har pudelrockare, så varför ska vi inte ha fågeldansen också? Är det nån som hänger på till Gran Canaria i sommar förresten?

Men nu över till ngt helt annat. Varför är det ingen som tagit upp den FULLSTÄNDIGT VÄRDELÖSA SCENEN för???? Den ser ju för FAN HALVFÄRDIG ut med sina konstiga byggnadsställningar!!! Vad hände med den rena minimalism som fanns 2004 t.ex? (Hitta "Det gör ont" på youtube får ni se) Scenen i fjol var också bättre, speciellt med den ökända dödshissen och de organiska formerna i övrigt. SKRÄP SVT! AVGÅ ALLA!

För övrigt har jag insett hur mycket jag som kärlekstörstande singel hatar Alla hjärtans dag. Det känns som om krimskramsbutikerna i stan med gemensamma ansträngningar monterat en vev-försedd tagg i mitt hjärta som de tillsammans turas om att vrida runt.

Anonymous said...

En uppföljning, Klas Lindberg i AB delar min uppfattning om scenkatastrofen

Anonymous said...

Eftersom alla andra livebloggar från Melodifestivalen på lördagar så livebloggar jag från reprisen just nu i SVT24. Så här långt (sex första låtarna) är jag inte imponerad. Scenen är ful och låtarna är dåliga. Kanske Christer kan göra saken bättre...

Sooz said...

Jag tycker att scenen inte syntes så mycket. Bildproducenten verkar tycka att närbilder är det nya svarta. På tal om svarta så ka de ju vara för att scenkläderna var så evinnerligt tråkiga. Det var det enda som var bra med christers nummer - det innehöll lite färg. Kanske var det därför folk röstade på honom?

Anonymous said...

Kläderna var tråkiga (svarta/vita). Amy hade ju en guldjacka och Christers dansare hade lite färg. Ergo, nummer med färg går vidare. Bra att ha det i åtanke inför nästa tävling.

Jag tycker inte att det var speciellt mycket närbilder, mest svepande saker. Detta gäller inte mellanakten med dansarna, varför detta numret var så befriande. Där fick SVT leka med suddiga förgrunder med skiftande fokus och det gör de bra.

Sooz said...

Mellanakten var en prefekt blandning av humor och finkultur. Jag gillade dansen faktiskt och det är en bra bakgrund till rösträknandet...

Anonymous said...

...vi pratar inte om Christer.

Anonymous said...

Jag försöker förstå... Jag röstade ju inte i lördags, men kan man ha resonerat så här: "Alla låtarna suger, så jag kan lika gärna rösta på Christer, ska vi skämma ut oss så gör vi det rejält"? Funkar det? Vad säger ni som röstade?

Sushi, vem röstade du på?

Tommy said...
This comment has been removed by the author.
Tommy Vinprovare said...

Velvet var tveklöst bäst. Är jag för gammal eller för ung när jag tycker att smör-Crille var pinsam och Amy D borde hållit sig till Lilla melodifestivalen?

Sooz said...

Hehe. Jag röstade på Face-84 och Amy. Men jag hade rent teoretiskt kunnat rösta på allt utom Christer. Bara för att.