Friday, February 15, 2008

Om låtarna...

Ola - Love in Stereo
Jag måste säga att det är bättre än Natalie och 80-talskänslan kan skaffa igenkänningsröster. Men en snygg show så...

Lasse Lindh - Du behöver aldrig mera vara rädd
Den här kan överraska, jag tror att pappsen kommer att gilla den och svenskarna i allmänhet gillar ju Winnerbäck och det är i samma stil. Ganska mysig låt men inte schlager för fem öre.

The Nicole - Razborka
Förvänta er inga röstmässiga underverk från denna lilla blondin. Men refängen är catchy. Chanslös dock.

Alexander Schöld - Den första svalan
Inte vad jag trodde att den här låten skulle vara. Jag tror dock att den är seriöst chanslös också om det inte sitter en liten arme av svältfödda Martin-fans för ute nånstans.

Rongedahl - Just a minute
Jag är inte förtjust i falsett så detta är ingen favorit men jag tror att bröderna kommer samla oväntade röster från de medelålders damer som gillade dom i Så ska det låta. Åter igen är det beroende av showen. Kanske Andra chansen?

Sanna Nielsén - Empty Room
Pampig ballad med 80-tals känsla (väd är det med årets låtar och 80-talet?). Komplett med wailande och bombastiskt komp. Tar definitiv balladrösterna den här veckan.

Andra Generationen - Kebabpizza Slivovitza
Om OM texten och spelglädjen kommer fram kan de knipa en femteplats men mest troligt gör de sällskap med The Nicole i de utslagnas hörn. Men det är coolt att de skickade kebabpizzor till tidnignsredaktionerna som PR :)

Andreas Johnson och den där
Det är proffsigt, lättigenkännligt och de är superstjärnor i den här tävlingen men jag hoppas att det är fler som tycker som genrepspubliken som sa "Inte Carola, inte igen". Man kan ju hoppas men globenplatsen är väl garanterad för kyckligen och slemmot.

Det var min lilla analys, vill ni se MelloMats version så se kommentarerna i förra inlägget. Själv kommer jag inte att titta imorogn om inte Mike har igång sin storbilds-tv. Detta eftersom F & T har "Hej Då nu flyttar vi till Skåne"-fest på Mike´s och jag nog inte hinner hem i tid om inte folk drar till Stuk riktigt tidigt (otroligt senario).

Min tippning: Duon & Sanna till final, Ola och Rongedahl till AC

6 comments:

Anonymous said...

Du plankar ju min analys! :)

Ska vi gissa på vilken låt som kommer sist istället? Jag gissar på Razborka! 20:- på den.

Anonymous said...

Du får förresten hälsa till T&F och önska dem lycka till i det existentiella inferno som kallas Skåne (jo, hälsa ordagrant så).

Jag var på Kvantum och handlade idag, men träffade ingen av dem. För övrigt tror jag att jag slog nytt rekord på Kvantum, 1111:-! Häftig summa va! :)

Sooz said...

Coolt belopp :)! Jag vet inte om jag plankar eller om vi bara är så synkade och proffsiga att vi tippar samma :)

Jag ska hälsa dom!

husnummer30 said...

Såhär efter första delen av programmet.

Ola
Ingen som helst reaktion - varken positiv eller negativ.

Lasse Lindh
Det här var bara så tråkigt! Man hör ju knappt låten och framförallt inte texten.

The Nicole
Om denna kom med - vad har då valts bort?!?!

Alexander Schöld
Men oj då...

Rongedahl
De första två som kan sjunga riktigt. Dessa gillar jag!

Sanna Nielsén
Men vad tråkigt! Både låten och hennes klädsel. Fram för lite mer glamour i Melodifestvalen!

Andra Generationen
Kebabpizza kan funka ibland, om man är på rätt humör. Det är inte jag idag.

Anders och Carola
Scrola låter som hon brukar. Hade väntat mig en bättre scenshow.

----------------------------
A&C garanterar vidare, bara för att det är dem.

Sen tror jag att det blir tätt mellan Sanna och Rognedahl.

Vidare till Andra Chansen blir förloranren i kampen Sanna vs Rognedahl och sedan Ola.

Detta hoppas jag verkligen, allt annat hade varit pinsamt.

husnummer30 said...

HA HA HA HA HA HA HA HA HA!!!

SUPER!

Tommy Vinprovare said...

Alla låtar denna vecka var bättre än förra veckans tätkvartett. Märkligt att Rångedal gick direkt till final. Men dom och Sanna Nielsen kan ju i alla fall sjunga till skillnad från "Ola" som sjunger lika tonsäkert som Håkan Hellström (och dessutom helt utan utstrålning). Proffsiga Jonsson & Häggkvist måste bli svårslagna i Andra Chansen. Kebabpizzan var charmigt annorlunda och jag trodde faktiskt mer på den än Rångedal.