Saturday, March 08, 2008

Schlagerturnén förtsätter...

... i kväll är den i L's vardagsrum och i Kiruna. Jag hade gärna varit uppe i Kiruna själv och tittat men biljetterna var för dyra.

Det blir dock spännande och trevligt ändå förutsätter jag. SVT torterar artisterna med långa väntetider och spänningsmoment och tv-publiken njuter. Slutresultatet blir att en artist från den övre halvan (grupp 1) går vidare tillsammans med en artist från under halvan (grupp 2). Detaljerna kan läsas på valfri kvällstidnings hemsida, eller på SVT.

Min förutsägelse är att Sibel tar balladplatsen och att Nordman slår ut Androla och kör över Terran eller Suzzie Tapper vilken som nu lyckas ta sig vidare. Det resultatet ger 8 ggr pengarna på Svenska spel. Jag slängde också en tia på att caracola och suzzie tapper går till final vilket i så fall ger mig 1000 kr :) Omöjligt är det inte men däremot otroligt.

Jag har också en förkylning på gång. Halsen känns som sandpapper och jag snorar och hostar. Ingen feber ännu dock så än kan jag klara mig...

3 comments:

Tommy Vinprovare said...

Snyggt tippat!

Sooz said...

Tackar :)

Anonymous said...

Charlotte vinner på lördag