Monday, March 10, 2008

Snooor....

Bah! Jag avskyr att vara sjuk. Så jag övertygade mig själv om att jag visst kunde åka in till stan en sväng - för det är ju inte så jobbigt... Ha! Har fortfarande inte hämtat mig och jag kom hem för en timme sen eller mer.

I dag ringde de också från Darub och jag ska jobba där vecka 13, spännande, speciellt eftersom vi till slut fick bilen såld igår och därmed är billösa... och Darub ligger i Piteå. Nåja, det ska nog lösa sig tror jag på nått sätt.

Orsaken till att jag åkte in till stan idag var för att jag plöjt igenom alla biblotektböckerna som jag lånade förra veckan och behövde påfyllning. Så nu har jag släpat hem alla 10 Sandman böckerna, en novellsamling inspirerad av Sandman, andra boken i Nursery Crime serien av Jasper Fforde - The Fourth Bear och så första boken om Thursday Next till 'dreas. Så nu borde jag ha att läsa fram till nästa måndag.

Ingen bloggpost utan schlager - Jag vann ju faktiskt 160 kronor på mitt tips om Sibel och Nordman, nu funderar jag hur det kommer att gå på lördag. Jag är lite lur på att Linda Bengtzing kan hota Fru Alien och det vete attan om inte det vore bättre att skicka henne till Serbien...

6 comments:

Anonymous said...

Ciao! Wie geht es dir? C'est magnifique!

Anonymous said...

Kolla in den här också: Gert Fylking och Molekyl ska ta Christer Sjögren till Eurovision

Tommy Vinprovare said...

Beklagar, Bengtzing är chanslös eftersom jag tycker att den är bäst. Dansbandsmaffian och proteströsterna mobiliserade av Fylking ger smör-Krille segern.

Martina said...

Aha, så jag har lurat in dig ordentligt på biblioteksbesökarbanan... det är bra =). Jag tycker faktiskt att Stadsbibblo har ganska bra utbud på bl.a. engelsk fantasy & SF, bättre än på många andra ställen iallafall. För att inte tala om alla andra roliga böcker som finns.

Sooz said...

Jag blev impad över att dom hade hela Sandman - det är ju iofs prisbelönt litteratur men också serier. Det bästa med att gå på biblo är att jag inte behöver ha ångest över att bokhyllorna tar slut :)

Och om Sjögren tar sig till Serbien så vet jag inte vad jag gör... vi får helt enkelt se till att det inte blir så!

Anonymous said...

Och nu är den lanserad! Missa inte Gerts hyllningstal till Christer.