Sunday, April 06, 2008

Dumdedum...

Mina kära svärföräldrar är på besök (dom åker i morgon) och tack vare det har vi varit på Ikea och handlat - det var tur att 'dreas mamma kunde lösa ut oss för efter vi hade använt vårt presentkort på 1400 kr så återstod 2200 att betala, ouch, men nu har jag en ny byrå, vi har en ny matta i vardagsrummet (ett rum som mer eller mindre omedvetet börjar få en klar japansk prägel) och en hel massa saker som vi "behövde". Vi måste verkligen börja åka till Ikea oftare så vi inte blir så fattiga.

En annan fördel med svärföräldersbesök är att jag haft tid att läsa. De sover nämligen i "mitt" rum (vi har flyttat ut 'dreas skrivbord i vardagsrummet och blivit av med sorgehörnet där) och jag har inte idats ta mig fram till min dator genom deras kläder och prylar. Så jag har läst. The Forth Bear av jasper Fforde, Scott Lynchs The lies of Locke Lamora och Black Orchid av Neil Gaiman. Nu håller jag på med tungviktaren Perdido Street Station av China Mieville. Jag har också beställt uppföljaren till Locke Lamora från Ad Libris. (Paketet har anlänt för övrigt, M. Simma imorgon?)

Imorgon lämnar som sagt svärföräldrarna stan och jag kan återgå till min normala dygnsrytm. Det är onaturligt att kliva upp innan 10 flera dagar på raken...

10 comments:

Minellie said...

Vilken tid hade ni tänkt simma?? Jag ska hämta B&A på flyget vid ett så jag hänger gärna på antingen före eller efter det =) Slå en pling eller skicka ett mess om det känns bättre ;)

Sooz said...

Will do :)

Fia said...

Själv har jag hunnit vara på Ikea TVÅ gånger den senaste månaden varav jag handlat 0 saker. Förstår inte hur jag lyckas, måste ha blivit smittad av snål-Tommy. =) Japansk stil låter jättefin, tycker du ska post:a lite bilder så jag får se, är förtjust i den stilen faktiskt... =)

Sooz said...

jag ska göra det :) Ska bara stryka duken och så i köket så jag kan fota det cokså :)

Martina said...

Vad tyckte du om The Lies of Locke Lamora då? Och vad tycker du om Perdido Street Station än så länge? =)

Bra att du köper andra delen av Locke Lamora, då ska jag stjäla den av dig när du läst den =).

Martina said...

Förresten, är ni lediga på kvällstid nån dag i veckan, eller nästa vecka? Jag tänkte att vi kunde ta en Stallonex2-kväll, Cobra och Rambo 3 ;)

Sooz said...

jag ska skriva en recnesion men jag kan säga att Lies numera är en av mina favoritböcker :) Mycket bra! och ska kolla med den arbetande mannen vilken kväll som passar honom :)

Anonymous said...

Den som ändå hade svärföräldrar... *bitter* (eller inte)

Anonymous said...

http://www.youmightbe.com/pages/montypython.html

Du får en URL också. :)

Martina said...

Vill du vara med på ett kedje-pocketutbyte? Det fungerar så här:

"Skicka en LÄST pocketbok till den första personen på listan nedan.
Gör sedan om listan så här:

1. Ta bort namnet på listans första plats.
2. Flytta upp namnet som står på andra plats till första plats.
3. Skriv ditt eget namn och adress som nummer 2.

Det ska bara finnas två namn på listan samtidigt. Skicka sedan det här mailet med den nya listan till sex av dina vänner som tycker om att läsa. Om alla skickar en bok kommer du få 36 nya pocketböcker till priset av en."

Om du vill vara med, maila din e-postadress till mig (tootsierolls@hotmail.com) så skickar jag listan till dig.