Thursday, January 01, 2009

Mitt 2008

Listor och sånt är ju populärt i nyårstider och jag tänkte inte vara sämre själv. Egoistiskt nog så tänker jag göra en lista som handlar om mig själv och vad jag har gjort under 2008 (som om ni inte gissat det på titeln)

  • Börjat motionera regelbundet - simmning är verkligen min grej
  • Gått ner 10 kg - egentligen tappade jag mer men jag har gått upp lite under andra halvan av året. 
  • Haft rött, lila, blått, svart och rödbrunt hår - fast inte samtidigt.
  • Skaffat mig en Iphone
  • Cyklat mer än på länge
  • Återupptagit stickning och virkning - mest stickning
  • Hittat Black Phoenix Alchemy Lab igen och faktiskt gjort beställningar den här gången
  • Hittat bpal.org - webbens bästa forum
  • Haft lillebror på besök
  • Jobbat en massa - fortfarande inte något fast jobb dock
  • Sytt en klänning färdig
  • Sytt två färdiga mjukdjur
  • Köpt nya vinterskor - mormorskängor med ordentlig sula!
  • Spelat en hel den World of Warcraft men inte låtit det gå ut över varken jobb eller fritid
  • Sett spexet Jeanne D'Arc ha premiär och toastat banketten
  • Äntligen skaffat en rutin på städning av köket som fungerar!
  • Fortsatt laga massor av asiatisk mat
  • Upptäckt ljudböcker
  • Skickat mer brev, kort och paket än någonsin tidigare
  • Köpt nya bokhyllor
  • ... och säkert en hel del saker som jag har glömt
Under 2009 hoppas jag på:
  • Ett fast jobb
  • 10 kg till minus (men sen får det räcka)
  • Att kunna springa/jogga utan att benhinnorna skriker
  • Att lära min crawla
  • Få ännu bättre ordning hemma
God fortsätting allihop och glöm inte att leva livet...

No comments: