Monday, April 21, 2008

Bra och dåligt

Spexpremiären gick utmärkt. Skådespelarna gjorde bra ifrån sig, publiken skrattade och banketten var rolig. Något som var dåligt var dock att jag åter igen insåg att dricka, det är inget för mig. Visst är det trevligt att släppa lite spärrar men allvarligt talat så har jag inte så många till och börja med. Det blir bara jobbigt... jobbigt dagen efter när jag dels mår riktigt illa och dels får lite ångest. Visst dom flesta andra är också lite onyktra men ändå...
Vad jag inte förstår är varför jag inte bara kan säga nej. Varför får jag för mig att "jo, men jag kan dricka det som serveras till middagen, det är ingen fara..." Ha! Nästa gång blir det nyktert. Så det så.
Men jag hade väldigt trevligt i alla fall.

Jag har inte pratat så mycket om min kamp för att tappa vikt här på bloggen men nu måste jag faktiskt få vara lite stolt. Sen 1 januari när jag började simma och ändra matvanorna har jag tappat 10 kilo och 19(!) centimeter runt midjan. Det bästa är att jag känner mig bekväm i mina nya vanor och inte längtar efter att få äta på riktigt igen eller nått sånt... jag äter på riktigt, bara anpassat till hur mycket jag spenderar. Och jag mår så hysteriskt mycket bättre! Simmningen har gjort att jag inte längre har konstant ont i ryggen, jag är inte småtäppt i näsan och jag kan lyfta saker! Hurra!

4 comments:

Molly Blom said...

Jag vill sjunga duett Bohemian Rapsody med din man! När är ni lediga?

Sooz said...

Hmm.. I helgen är det lite fullt. Nästa helg, den 3:e?

Anonymous said...

Sjunga vore roligt...

För övrigt lär visst ens förmåga att klara alkohol vara proportionell mot kroppshyddan. Men det är klart, du dansar bättre nykter... ooo vad elak jag känner mig... :(

Sooz said...

När det slutat vara så mycket inplanerat i mina veckor kan vi sjunga mr F :) Och det är inte elakt att säga att jag dansar bättre nykter - det är sant!