Tuesday, June 03, 2008

En ren slump


Som jag skrev i min sammanfattning så har jag fotograferat mer än på lnge under maj, mest har det varit material till hemsidan jag jobbar med men i det arbetet har jag haft några lyckliga slumpar som resulterat i de ovanstående bilderna. Den översta kom till när jag råkade glömma ställa om till utomhusfotografering och sen fick slut batterier innan jag hunnit kolla bilderna. Trots att det är överexponerat som attan så blev det en bild jag är riktigt nöjd med. Tyvärr vekar just de bilderna vara otursförsöljda för den ovanstående är den enda jag har kvar. Originalbilden och de övriga från samma tillfälle försvann i en datorglitch...


Den andra bilden är ett resultat av lite lekande mellan tagningarna. Dock hamnade skärpan precis rätt och samma med exponeringen. Jag bara fixade det svartvita och beskärningen i Photoshop. Det blev en kul bild tycker jag :)

Det är roligt att fotografera människor.

2 comments:

Anonymous said...

Does your wife like... err... taking pictures? Ahh... nudge, nudge, know what I mean, know what I mean....

Sooz said...

Hihi :)