Monday, June 02, 2008

Oooh idioti...

Ibland kan man ju fundera...
Jag har ett simkort - ett helårskort som kostade 1000 kronor att köpa. Det gäller hela familjen, det vill säga mig och 'dreas, och man skulle lätt kunna tro att det gäller hela året med tanke på namnet. Men det är inte riktigt sant - för under veckorna 26-32 så är det bestämt att då är det sommar och då gäller inte simkortet och om det var så att det var stängt hade jag väl förstått det men dom har fortfarande öppet! Så för att få fortsätt simma de veckorna så måste jag betala 35 kronor per gång. Om jag håller mig till två gånger i veckan så blir det fortfarande 420 kronor under de sex veckorna... det vill säga nästan lika mycket som mitt simmande kostar resten av året! Fantastiskt logiskt.
Det mest intressanta är att personalen tycket att detta suger och avdelningschefen tycker att det suger men kan inte göra något för det är ett politiskt beslut. Är det bara jag som tycker att det här låter typiskt opolitiskt? Jag har seriösa funderingar på att lämna in ett medborgarförslag ... jag måste nog undersöka hur man gör.

För övrigt så simmade jag 1,5 km idag på strax under 45 minuter. Det är så trevligt att vara ensam i bassängen :D (Med det menar jag inte att jag inte gillar att simma med mina tevliga simvänner, det är valrossarna och kafferepen jag kan klara mig utan.)

No comments: